miercuri, 16 decembrie 2015
MEMORIES OF THE SWORD (2015) - subtitrare in romana
Despre “Memories of the Sword” se vorbeste de mai bine de 2 ani, chiar
de pe la sfarsitul lui 2012. Un proiect care s-a urnit greu, si ale
carui filmari au inceput in sfarsit in septembrie 2013, durand 5 luni,
De la data finalizarii filmarilor pana la data premierei a trecut mai
bine de un an, lucru explicabil prin abundenta de efecte speciale,
slow-motion-uri si efecte vizuale lucrate pe calculator. In august 2015,
filmul avea in sfarsit premiera in Coreea, iar la 10 zile distanta si
in Statele Unite. Cu un buget de 8,5 milioane de dolari, filmul a fost o
crunta dezamagire la box-office-ul coreean, unde nu a obtinut mai mult
de 2,3 milioane de dolari, din acest punct de vedere situandu-se sub
productii cu investitii mult mai mici ce au avut incasari mult mai mari,
precum Shoot Me in the Heart, Chronicle of a Blood Merchant, The
Treacherous sau The Chronicles of Evil. Pentru ceea ce a iesit sub
aspect vizual, bugetul de 8,5 milioane de dolari pare mic, si se pun
serioase semne de intrebare cat a fost plata actorilor ce au aparut in
acest film, ce sunt nume unul si unul, daca bugetul a fost atat de mic.
Se stie ca Lee Byung-hun e cel mai bine platit actor coreean al
momentului, si nu accepta sa apara in orice fel de filme. Jeon Do-yeon e
probabil cea mai cunocuta actrita
coreeana pe plan international, premiata inclusiv la Cannes, a carei
cota nu e deloc una joasa. Lor li s-au alaturat in distributie Kim
Go-eun (recent vazuta in “Coinlocker Girl” si “Monster”), veteranul Lee
Kyoung-young (care e o figura nelipsita din cele mai de succes filme
coreene ale fiecarui an), Bae Soo-bin, Kim Tae-woo si tanarul Lee
Joon-ho (membru al formatiei 2PM, cunoscut si ca Junho, pe care ni-l
amintim din “Twenty”). De ce filmul nu a avut succes in Coreea ? E de
inteles. Regizorul si scenaristul Park Heung-sik (autorul memorabilului
“My Mother, the Mermaid”, unde a colaborat de asemenea cu actrita lui
preferata, Jeon Do-yeon) se pare ca a tras prea mult cu ochiul la
cinematografia chineza, rezultatul final fiind un scenariu mai putin
consistent, insa un spectacol vizual remarcabil. Totusi, tot acest
spectacol vizual se bazeaza pe o multime de clisee – unele specifice
filmului coreean, altele filmului chinezesc, iar tot ce vedem in materie
de “entertainment” am mai vazut deja in mai multe filme chinezesti ale
ultimilor ani. Chiar daca scenariul este mai putin inspirat, jocul
actorilor e un adevarat regal, si doar si pentru acest lucru filmul
merita urmarit. CONTINUAREA AICI
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu